Salgs- og leveringsbetingelser

Parter

Selger er:

thansen AS
Vitaminveien 3
0485 Oslo - NO
Org. Nr.: 923 897 682 MVA

(videre benevnes "vi", "oss", "selger" eller "thansen")

thansen@thansen.no
www.thansen.no

Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt "du", "deg", "din" eller "ditt".

Generelt

Følgende salgsbetingelser gjelder for alt av varer og tjenester fra www.thansen.no til forbruker. Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.

Er du under 18 år kan du bare handle på postoppkrav eller betale ved levering. Du kan også få en myndig, for eksempel en foresatt, til å foreta handelen for deg.

Vi leverer kun til Norge.

Krav til skriftlighet stilt i disse salgsbetingelsene er oppfylt ved bruk av e-post, brev, SMS og lignende.

Pris og betaling

Bestilling og ordrebekreftelse

Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende ut en ordrebekreftelse til deg på e-postadressen du har oppgitt. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen. Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss som du kan akseptere eller takke nei til.

Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen. Videre tas det forbehold om kansellering av ordrer beregnet for videresalg.

Hvis det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig grad fra Selger sin side, i annonser og/eller i nettbutikken som er større enn 15% av normal utsalgspris, kan Selger ensidig endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende.

Vi har mulighet til å gjøre endringer frem til varen sendes fra vårt lager. Dersom varen er sendt fra vårt lager må du benytte din angrerett om du ønsker å returnere produktet.

Betaling

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkluderer alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m.

Som betalingsmiddel kan du velge blant de betalingsmetoder vi tilbyr i kjøpsprosessen. Vi tilbyr betaling med VISA, VISA Electron, MasterCard og Maestro. For å minimere risikoen for uautorisert adgang blir dine betalingskortopplysninger kryptert. Når vi har mottatt din bestilling, foretar vi en reservasjon på ditt betalingsmiddel for å sikre at det finnes tilstrekkelig med midler til å dekke kjøpesummen og fullføre transaksjonen. Hvis reservasjonen ikke kan foretas, forbeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen. Du vil motta informasjon om eventuell kansellering.

Frakt og levering

Levering og forsinkelse

Levering av produktene skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt på ordrebekreftelsen. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktet(ene) i din besittelse. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt. Vi gir deg valget mellom å opprettholde ordren, fastsette ny leveringsdato eller kansellere ordren med tilbakebetaling av innbetalt beløp.

Undersøkelse av produktene

Etter mottagelse av produktet(ene), bør du, umiddelbart undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.

Angrerett og returnering

Hos oss er det lov å ombestemme seg, og du har 365 dagers full returrett! Dette gjelder alle varer**, som er kjøpt i nettbutikken eller i en av våre butikker. Ønsker du å bytte en vare kan du innenfor 365 dager etter mottagelsen returnere varen til oss i en av våre butikker*, eller sende varene i retur til oss per pakke (se instruksjoner lenger nede). Du skal innen 365 dager fra mottak av varen gi oss beskjed om at du ønsker å angre på kjøpet ditt. Du kan benytte angreskjemaet som følger med i forsendelsen om du har fått varen tilsendt. Har du kjøpt den over disk i en av våre butikker, så kontakter du bare butikken*. I din beskjed til oss skal du gjøre oss tydelig oppmerksomme på at du ønsker å bruke din angrerett. Når du returnerer varer skal du vedlegge en kopi av fakturaen og skrive om du ønsker pengene tilbake eller varen byttet med et annet produkt.

*Husk å ta med kvitteringen. Varen må ikke har vært tatt i bruk eller skadet og skal returneres i vesentlig den samme tilstand og mengde.

**Gjelder ikke skaffevare. Kjøperen kan ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt, varer som etter sin art ikke kan tilbakeleveres eller varer som er skreddersydd spesielt for kunden. Angreretten gjelder ikke for varer som er reservert på nett for avhenting og betaling i butikk (Click & Collect), da dette er et butikksalg og ikke et rent internettsalg.

Det forutsettes å varene returneres til oss i vesentlig samme mengde, stand og kun i ubeskadiget original emballasje. Varen skal fremsendes franko, hvilket betyr at du skal betale portoen/frakten. Varer returneres til oss etter følgende instruksjoner:

    Kontakt vår kundeservice på enten 31 00 00 00, thansen@thansen.no eller via vår chat, og informer du vil returnere varen(e). Kundeservice sender betalingslenke for returfrakt og du vil få tilsendt returetikett på e-post. Returetikett settes på forsvarlig innpakket returvare(r). Finn ditt nærmeste Bring leveringspunkt https://www.bring.no/kart og avlever pakken der.
Returnering

Du skal sende din ordre i retur til oss uten unødig forsinkelse og senest 14 dager etter at du har meddelt oss at du ønsker å angre på kjøpet ditt. Du skal dekke de direkte utgiftene i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Visse varer kan i kraft av deres art ikke returneres med normal post. Dette gjelder bl.a. for felgsett, sykler, scootere, osv.

Varens stand når du sender den i retur

For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende må varen ikke har vært tatt i bruk eller skadet og skal returneres i vesentlig den samme tilstand og mengde og kun i ubeskadiget original emballasje.

Tilbakebetaling av kjøpesummen

Hvis en vare er betalt på nett returneres beløpet kun til det betalingskortet som ble brukt ved betaling. Selger er forpliktet til å betale tilbake det du har betalt, inkludert porto for forsendelsen, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, klargjøring, etc. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at selger mottar produktet fra deg eller henteseddel eller produktet er stilt til rådighet for selger. Produktet sendes tilbake til oss i originalemballasjen, sammen med angrerettskjema (som ligger vedlagt på ordrebekreftelsen du fikk på e-post). Du kan også returnere i alle våre butikker.

Kontakt vår kundeservice på thansen@thansen.no

Ved kjøp fra thansen.no kan varen returneres til vårt retursenter:

thansen AS
Enebakkveien 300
1188 Oslo

Reklamasjon

Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Selger kan kreve å få reparere varen hvis det er umulig å skaffe en ny, for eksempel hvis varen ikke lenger blir produsert, eller at det medfører urimelig kostnad. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen.

Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist. Vi anbefaler av bevishensyn at reklamasjonen sendes til oss skriftlig. Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år. Reklamasjon må rettes mot selger av det aktuelle produkt dvs. thansen.

Personopplysninger

Har du spørsmål eller vil du vite mer om vår behandling av dine personopplysninger eller dine rettigheter, kan du lese mer på personvern, eller rette henvendelse til personvern@thansen.no.

Tvister

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn til Forbrukerrådet der du bor. Part i saken er da selger, dvs. thansen AS. Alle tvister løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt verneting. Det vil normalt si i nærheten av der du bor.

Utførsel

Hvis du har fast bopel utenfor Norden (midlertidig bosatt/ tjenestegjøring for Forsvaret i utenlandstjeneste eller liknende gjelder ikke), men har handlet varer hos oss på nett med levering i fastlands-Norge, kan du få refundert merverdiavgift (minus gebyrer) ved påfølgende utførsel til ditt hjemland. Dette må skje innen 30 dager. For å kunne gjøre dette må ALLE punktene nedenfor være oppfylt.

  1. Skjema RD-0032 må fylles ut i sin helhet med den faste utenlandske bostedsadresse (utenfor Norden). Skjemaet kan lastes ned her: https://www.toll.no/contentassets/aa1ba9d1efe340cfabf8fd0ae0b83 610/rd-0032b.pdf
  2. Skjema med tollvesenets attestasjon om varen innen 30 dager fra salgstidspunktet er fraktet ut av landet til Svalbard/Jan Mayen.
  3. Norsk kontonummer må være påført slik at vi kan overføre pengene tilbake.

Minstesum på ordre er 500,- NOK. Det vil bli belastet et behandlingsgebyr på 10% av merverdiavgiftsbeløp per skjema, men minst 75,- NOK og maks 250,- NOK.

Skjema sendes til thansen@thansen.no. Alternativt via post til:

thansen AS
Vitaminveien 3
0485 Oslo
Norge